Järvamaa Messi idee on välja kasvanud AS Taig arvutus- ja kontoritehnika näitustest. 1996 aastal otsustasid 10 firmat korraldada ühiselt oma toodete ja teenuste näitusmüügi. Ettevõtmisele sai nimeks Järvamaa Messike. Aja jooksul on osalevate firmade arv kasvanud 80-le ja Messikest saanud Mess.

Järvamaa Mess ei ole klassikaline mess, kus ettevõtted reklaamivad ennast peamiselt teistele ettevõtetele ja messil otseselt midagi osta ei saa. Järvamaa Mess on suunatud kõigile Kesk-Eesti firmadele ja eraisikutele. Järvamaa Messil võib ja on lausa soovitav reklaamitavat kaupa müüa. Selles mõttes võiks Järvamaa Messi nimetada ka laadaks. Samas on paljud messil osalevad ettevõtted oma teenused suunanud just teistele ettevõtetele. Seega Järvamaa Messilt leiab huvitavat vaatamist ja ostmist nii ettevõte kui tavakodanik. Oleme kasutanud ka hüüdlauset "Kaubamaja kaheks päevaks".

Traditsiooniliselt on Järvamaa Mess jõuluhooaja avapauguks Järvamaa kaubanduses. Just Järvamaa Messilt saab esimesena osta jõulukinke. Kuna oma tooteid pakuvad ettevõtted kelle toodangut ei leia tavalisest supermarketist ega turult, siis on Järvamaa Mess just õige koht leidmaks erilist ja omanäolist kingitust jõuludeks.

Praktiliselt kõik messil osalevad firmad pakuvad oma tooteid ja teenuseid tavahinnast soodsamalt. Seega on messilt ostude sooritamine ka rahakotile säästev.

Kõikidele külastajetele on sissepääs messile tasuta lisaks loositakse messil ostu sooritanute vahel välja auhindu. Igal aastal külastab Järvamaa Messi ligikaudu 5000 inimest. Kõik see on muutnud Järvamaa Messi atraktiivseks enda tutvustamise ja müügikohaks.